مبارزه با آفت ملخ صحرایی در بیش از ۱۴هزار هکتار

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه احتمال ریزش ملخ صحرایی در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در هفته های آتی بالا است، گفت: با آفت ملخ صحرایی تا کنون در سطحی بیش از ۱۴ هزار هکتار مبارزه شده است.

مسعود لطیفیان در گفت و گو با ایسنا آخرین وضعیت ملخ صحرایی در کشور را تشریح کرد و گفت: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال ۱۴۰۰ در کشور تاکنون ۱۴۴۸۰ هکتار بوده که این سطح مبارزه در خوزستان ۸۸۸۶ هکتار با پوره و ملخ بالدار، در بوشهر ۵۱۰۰ هکتار با پوره و ملخ بالدار و در ایلام ۴۵۰ هکتار باملخ بالدار بوده است.

وی یاد آور شد: ریزش‌های پراکنده ملخ صحرایی در اوایل فروردین ۱۴۰۰ در مناطقی از استان‌های بوشهر، خوزستان و ایلام رخ داد که با انجام عملیات ردیابی و تجهیز بودن اکیپ‌های مبارزه کنترل این دسته جات مهاجر به خوبی صورت گرفت.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات اضافه کرد:عامل اصلی این ریزش ها که ملخ های بالغ و زرد رنگ بودند می تواند وزش باد شدید از سمت شمال عربستان به سمت جنوب غربی ایران بوده باشد.  

به گفته وی ورود بعدی دسته جات پروازی ملخ صحرایی در سال ۱۴۰۰ در اوایل اردیبهشت در مناطق غربی خوزستان رخ داد و این ریزش هم به دلیل وزش باد شدید جنوبی از سمت کویت صورت گرفت و ملخ های بالدار بالغ(زرد رنگ)  موجود در جنوب و شرق کویت به مناطقی از خرمشهر، آبادان و شوشتر وارد شدند که با آمادگی همکاران استان خوزستان این ریزشها هم کنترل شد.

لطیفیان در پایان گفت:در آخرین گزارش ماه آوریل ۲۰۲۱ فائو تراکم باندپوره در مناطق داخلی و شمالی عربستان بسیار بالا بوده و احتمال اینکه دسته جات پروازی در هفته های آتی در جهت وزش باد برای تغذیه به سمت استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان ریزش کنند، بسیار بالاست.

انتهای پیام                                                                            

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …