محموله‌ای برای مبارزه با آفت برنج

بسته‌های حاوی لورهای آماده شده با مواد موثر داخلی فرمون جنسی مبارزه با آفت کرم خراط و ساقه‌خوار برنج توسط حوزه پژوهش و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی تهران تولید و پس از تست کیفیت، برای تایید اثر میدانی به ۶ استان کشور تحویل داده شد.

به گزارش ایسنا، کرم خراط، آفتی چوب خوار با میزبان‌های سیب، گلابی، گردو، زیتون و به است که فعالیت آن باعث خسارت به بیش از ۷۰ درصد باغات کل کشور شده است. این محصول با سه کاربرد مانیتورینگ، شکار انبوه و اخلال در جفت‌گیری، قابلیت استفاده دارد و در زمره بهترین روش‌های روزآمد دنیاست که بدون آسیب‌رسانی به محیط زیست دیگر موجودات، به طور مستقیم آفت کرم خراط را مورد هدف قرار می‌دهد و استفاده از سموم کشاورزی را تا حد زیادی کاهش داده و از طریق ارتقای کیفیت و سلامت باغات میوه به طور مؤثر در دستیابی به توسعه پایدار در حوزه کشاورزی عمل می‌کند.

سازمان جهاد دانشگاهی تهران پس از چند سال تحقیق مستمر موفق به دستیابی به ساخت‌ بسته‌های مبارزه‌ فرمونی با این حشرات شده است و پس از اخذ نتایج مزرعه‌ای، آمادگی کامل برای بومی‌سازی کامل چرخه فناوری و تجاری‌سازی آن در کشور وجود دارد.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، تولید فرمون حشره ساقه‌خوار برنج نیز بخشی از همین چرخه است که درحال حاضر خسارت فراوانی به مزارع برنج می‌زند و با سموم خطرناک کنترل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …