مدیر جدید سروش از سیاست‌هایش گفت

نخستین جلسه شورای مدیران انتشارات سروش در دوره مدیریت جدید برگزار شد و مدیرعامل جدید این انتشارات از سیاست‌های خود گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، جلسه شورای مدیران با حضور سعید کرمی، مدیرعامل جدید انتشارات سروش، ابراهیم شمشیری، مدیر عامل سابق این انتشارات، مدیران و کارکنان این مجموعه، در اولین روز کاری در دوره جدید مدیریت تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه ابراهیم شمشیری با تقدیر و تشکر و معرفی مدیران مجموعه سروش، اظهار امیدواری کرد که این انتشارات با حضور مدیر عامل جدید با شتاب بیشتری در مسیر موفقیت گام بردارد.

در ادامه این جلسه، سعید کرمی، مدیرعامل جدید سروش با اشاره به “تجربه انباشته‌شده در این انتشارات و پیشینه آن” گفت: سرمایه‌های اصلی سروش، کارکنان این مجموعه هستند که موجب پیشرفت و افتخار شده‌اند که این دستاوردها نتیجه هم‌اندیشی و هم‌سویی این افراد است.

او افزود: یکی از حوزه‌های شیرین، حوزه‌های فرهنگی است که در دنیا تحت عنوان قدرت نرم از آن یاد می‌شود. یک ضلع مهم جهانی و کشوری مانند چین در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ برای حوزه فرهنگ و نشر ۲۴ میلیارد دلار هزینه کرده است.

کرمی سپس اظهار کرد: ممکن است شرایط خرید کتاب مطلوب نباشد، اما خانه کتاب و ارشاد گزارش می‌دهد که این بازار، بازار کم‌رونقی نیست و مخاطبان خاص خود را دارد. با شناسایی جامعه هدف  و با بازاندیشی در جامعه‌ای که به دنبال برنامه‌ریزی در آن هستیم، می‌توانیم با نقطه‌زنی، کارهای دقیقی ارائه کنیم.

او با اشاره به تنوع نشر و تعدد رجال فکری و فرهنگی در کشور افزود: به نظر می‌رسد در این شرایط باید به نقطه‌زنی روی بیاوریم. شناخت غول‌های فکری جهان، شناسایی گفتمان‌های نزدیک در حوزه تولید، تالیف و … از جمله کارهایی است که می‌تواند در این مسیر الهام‌بخش باشد.

کرمی با اشاره به اقتضائات مختلف نشر بیان کرد: با مقایسه نشرهای مختلف در داخل و خارج از کشور می‌بینیم نشرهایی موفق بوده و مخاطب خود را پیدا کرده‌اند که در موضوعی متمرکز شده‌اند و به عنوان یک مرجع و رفرنس در جهان شناخته شده‌اند. ما نیز مخاطب عامی داریم که سرمایه تاریخی و فرهنگی است.

مدیر عامل سروش با تاکید بر تقویت این سرمایه تاریخی افزود: باید از این تریبون با سرمایه تاریخی و فرهنگی به جامعه  نگاه کرده و با اتکا به سرمایه‌های درونی کار را جلو ببریم. بنابراین باید در حوزه کاری خود اشراف داشته باشیم، در غیر این صورت موفق نخواهیم بود.

او با اشاره به تمرکز در حوزه نشر ادامه داد: برای رسیدن به این تمرکز نیاز است با این پرسش‌ها روبه‌رو شویم که ما به عنوان نشری که روزگاری مرجع  بوده است، چه سهمی از بازار کتاب داریم؟ برای احیا آن و تصرف بخشی از بازار کتاب باید چه اقداماتی انجام دهیم و با چه کسانی مرتبط شویم؟ با چه مراکز تولید فکری ارتباط بگیریم؟ و … این‌ها مسائل مهمی است که باید بدان توجه داشته باشیم.

کرمی گفت: ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که در زمینه رسانه نشر موفقی هستیم، اما اگر هیچ یک از استادان برتر این حوزه با این مجموعه مرتبط نباشند، این عدم کارایی را می‌رساند. هر کسی باید در حوزه خود به موضوعات و رویه‌ها اشراف داشته باشد. در غیر این صورت باید از مشاوران کاربلد در این حوزه کمک بگیریم که گنجینه‌ای از تجربه‌ها هستند و می‌توانند ما را به اهداف‌مان نزدیک کنند و از ورود به حوزه‌هایی که خروجی ندارد نجات دهند.

مدیر عامل سروش سپس بیان کرد: بنابراین باید به شناسایی دقیق پرداخته و هدف، بازار، جریان رسانه‌ای رقیب، منطقه، بین‌الملل و … را رصد کنیم. همچنین از جهان عرب غافل نباشیم. در جهان عرب کتاب‌های خوبی منتشر می شود که می تواند نقطه هدف خوبی باشد. متفکران خوبی در جهان عرب هستند که ممکن است حوزه زیست‌شان جهان عرب نباشد، اما کتاب و مخاطبان آن‌ها جهان عرب است و باید به شناسایی آن‌ها بپردازیم.

او در پایان درباره مجموعه سروش گفت: این مجموعه وابسته به صداوسیما است، اما نگاه ما برای پیشرفت و بازاریابی و مارکتینگ، باید نگاه خصوصی باشد تا بتوانیم موفق عمل کنیم. همچنین باید در کار فرهنگی خلاقیت به خرج داد، در غیر این صورت زمین خواهیم خورد. بنابراین با توجه به زیرساخت‌های خوبی که طی این سال‌ها ایجاد شده است، با مشورت و همدلی و همکاری می توانیم کارهای خوبی را رقم زده و کارهای موفقی ارائه کنیم.

در پایان جلسه از ابراهیم شمشیری مدیرعامل سابق سروش تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …