مسابقه کتابخوانی با محوریت «بینوایان»

معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران در راستای برگزاری مجموعه مسابقات کتابخوانی دانشجویی «هشت بهشت»، رمان «بینوایان» را انتخاب کرده است. 

به گزارش ایسنا، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران در راستای برگزاری مجموعه مسابقات کتابخوانی دانشجویی «هشت بهشت» برای سومین دوره رمان کلاسیک بینوایان اثر ویکتور هوگو را برای مطالعه دانشجویان دانشگاه‌های استان‌های تهران و البرز انتخاب کرده است. در تیزر برگزاری این مسابقه به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان فرهنگی کشور (۲۹ شهریور ۱۳۷۲) درباره ویکتور هوگو و کتاب «بینوایان» اشاره شده است: «ویکتور هوگو در «بینوایان» اگر خوانده باشید، شرح جنگ‌های «ناپلئون» را می‌دهد، یعنی بخشی از جنگ‌های ناپلئون را شرح می‌دهد. به اعتقاد من، ویکتور هوگو بهترین صحنه‌ها را در بیان حرف‌های خودش تصویر کرده است. او یک حکیم است، یک نویسنده معمولی نیست. واقعا به همان معنایی که ما مسلمانان «حکیم» را استعمال می‌کنیم و به کار می‌بریم، یک حکیم است و بهترین حرف‌هایش را در بینوایان زده است. «بینوایان» هم یک کتاب حکمت است و به اعتقاد من همه باید  «بینوایان» را بخوانند.»

نسخه مورد نظر این مسابقه، رمان دوجلدی «بینوایان» چاپ انتشارات امیرکبیر است و دانشجویان پس از مطالعه در روز جمعه ۲۸ شهریورماه به صورت آنلاین (فردی یا گروهی) در مسابقه شرکت و با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در قالب طرح مسابقه کتابخوانی هشت بهشت هر ماه یک کتاب انتخاب و یک مسابقه برگزار خواهد شد و هر مسابقه ۲۴ برگزیده خواهد داشت (به ازای هر ۱۵۰ شرکت‌کننده ۴ برگزیده). پس از برگزاری ۸ مسابقه طی یک سال جایزه ویژه ۸ بهشت به ۸ برگزیده‌ای تعلق می‌گیرد که طی این مدت (۸ دوره مسابقه) بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند.

همچنین سازمان جهاد دانشگاهی تهران جایزه ویژه پایان دوره به ارزش ۵ میلیون ریال را برای ۸ برگزیده نهایی در نظر گرفته و برای ایجاد رقابت عادلانه‌تر برای شرکت‌کنندگان در این طرح، امکان کسب امتیاز به ۳ روش‌ را فراهم کرده است.

شرکت در هر مرحله آزمون و کسب امتیاز در آن با پاسخ به پرسش‌های آزمون (هر مرحله مسابقه حداکثر ۱۰۰ امتیاز)، معرفی شرکت‌کنندگان جدید (هر نفر جدید ۱ امتیاز، حداکثر ۱۰۰ امتیاز) که برای معرفی شرکت‌کنندگان جدید باید نام کاربری خود را به عنوان کد معرف در اختیار معرفی‌شوندگان قرار دهید و بالاخره شرکت در نظرسنجی‌های پایان هر آزمون(شرکت در هر نظرسنجی ۲ امتیاز) از جمله موارد تعیین‌شده است.

بر اساس این گزارش، تاکنون دانشجویان دو مرحله از این مسابقات را پشت سر گذاشته‌اند، ۷ خرداد نخستین مرحله آزمون با عنوان کتاب «علی از زبان علی» و ۳۰ خرداد  دومین مرحله آزمون با عنوان کتاب «جوان و انتخاب بزرگ» به صورت آنلاین برگزار شد.

سومین آزمون هم با عنوان کتاب بینوایان جمعه ۲۸ شهریورماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند برای شرکت در مسابقات کتابخوانی هشت بهشت یا برای کسب اطلاعات بیشتر برای ثبت‌نام به سایت مسابقه کتابخوانی به نشانی bookrc.ir  مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۶۶۴۹۰۳۳۰ -۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …