مشارکت قرارگاه خاتم سپاه در تکمیل راه آهن رشت – آستارا

ایسنا/گیلان معاون رئیس جمهور، با بیان اینکه راه آهن رشت – آستارا مکمل راه آهن گیلان برای قرار گرفتن در کریدور بین المللی خواهد بود، اضافه کرد: امیدواریم با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) هرچه زودتر شاهد پیگیری و تکمیل با سرعت این قطعه مهم باشیم.

دکتر محمدباقر نوبخت در آیین انعقاد قرارداد همکاری فی مابین دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) که با محوریت توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی برگزار شد، با اشاره به آثار و برکات این قرارداد، اظهار کرد: به دنبال احداث بیمارستان و مجتمع دانشگاهی در حوزه بهداشت و درمان استان گیلان هستیم.

وی بیمارستان پورسینای رشت را یکی از قدیمی ترین مراکز درمانی استان دانست و عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت عمرانی قرارگاه خاتم می توانیم اقدام به توسعه و تکمیل ظرفیت های بیمارستانی استان کنیم.

معاون رئیس جمهور، با اشاره به جایگزینی یک مرکز آموزشی و درمانی ۳۵۰ تختخوابی با بیمارستان پورسینا، تاکید کرد: دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در سایت لاکان رشت احداث می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، راه آهن گیلان را یکی از پیش نیازهای توسعه اقتصادی منطقه دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد پیشرفت مناسب راه آهن رشت – بندرکاسپین هستیم و طی ماه های آینده شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه راه آهن رشت – آستارا مکمل راه آهن گیلان برای قرار گرفتن در کریدور بین المللی خواهد بود، اضافه کرد: امیدواریم با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) هرچه زودتر شاهد پیگیری و تکمیل با سرعت این قطعه مهم باشیم؛ البته جمهوری آذربایجان به دلیل محدودیت‌های ناشی از اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا علیه ملت ایران از اجرای این طرح سرباز زده و لذا جبران آن با ظرفیت‌های سازندگی سپاه در دستور کار قرار دارد.

نوبخت، همچنین به مشارکت قرارگاه خانم در احداث یکی از سدهای مخزنی استان اشاره کرد و گفت: سد پلرود باید آماده آبگیری و بهره برداری شود تا مردم منطقه از ثمرات آن استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …