معاون وزیر نیرو: در هیچ جای کشور طرح غیرقانونی را آغاز نخواهیم کرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در هیچ جای کشور طرح غیرقانونی را آغاز نخواهیم کرد، گفت: همه طرح‌ها باید مجرای قانونی خود را طی کنند و نباید کسی از این بابت نگرانی داشته باشد، از طرفی طرح بهشت‌آباد اکنون تعطیل است.

قاسم تقی‌زاده‌خامسی ۱۸ دی‌ماه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از چهارمحال وبختیاری، اظهار کرد: ابتدای انقلاب ۱۹ سد در کشور وجود داشته و اکنون ۱۹۰ سد در کشور موجود است، از طرفی اوایل انقلاب ۲۷ تصفیه‌خانه آب و اکنون بیش از ۲۰۰ تصفیه‌خانه آب در کشور وجود دارد و چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در ابتدای انقلاب به بیش از ۲۵۰ تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور رسیده است، که این اقدامات نتیجه مجاهدت‌ها بوده است.

وی با اشاره به پروژه بن- بروجن، افزود: رییس مجلس شورای اسلامی این ماموریت را به من دادند تا با کمک نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان طی تماس تلفنی با معاون سازمان برنامه و بودجه تصمیم گرفته شد که از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه که ۲۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است را تا پایان سال به این پروژه اختصاص دهند.

تقی‌راده خامسی ادامه داد: با ۷۰۰ میلیارد تومان از ماده ۵۶ موافقت شد که نامه آن ارسال و مشکلی در این خصوص برای این اعتبار وجود ندارد، از طرفی قرار شد بانک‌هایی در این پروژه مشارکت داشته باشند که امید است این پروژه در نیمه اول سال آینده به نتیجه برسد.

وی با اشاره به آبگیر پروژه بن – بروجن، گفت: امروز بازدیدی از آبگیر به عمل آمد که باید استاندار دو استان چهارمحال‌وبختیاری و اصفهان با یکدیگر در این زمینه موافقت کنند، زیرا ساخت محل آبگیر سه ماه زمان لازم دارد و زمین زیادی برای آبگیر موردنیاز نیست.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: طی توافقات صورت گرفته قرار شد تا پایان سال ۱۴۰۰ برای ۲۲۹ روستای استان آب پایدار تامین شود که این کار نیز با سازمان برنامه و بودجه هماهنگ شد و با کمک استاندار و وزارت نیرو با تخصیص اعتبار، مشکل آب این روستاها برطرف شود که ۵۳ روستای بخش لردگان جزو این لیست است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری حدود ۱۱ واحد نیروگاهی کوچک در استان آغاز می‌شود، تصریح کرد: سه نیروگاه آن ۳۶ مگاوات برق تولید می‌کنند و فروش آن به منظور هزینه برای کارهای توسعه‌ای به حساب استان واریز خواهد شد، همچنین برای فاینانس آن ۳۱۵ میلیون یورو گذاشته شده است و برای ۸ واحد ۲۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری لازم است که سرمایه‌گذار آن فراهم است به نتیجه خواهد رسید.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به سد خرسان ۳، گفت: این سد نیازمند اعتبار ۴۰۰۰ میلیارد تومان است که با پیش فروش برق به توانیر این پول را اخذ و پروژه  را انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ جای کشور طرح غیرقانونی را آغاز نخواهیم کرد، گفت: همه طرح‌ها باید مجرای قانونی خود را طی کنند و نباید کسی از این بابت نگرانی داشته باشد، از طرفی طرح بهشت‌آباد اکنون تعطیل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …