معبر گردشگری تپه حصار دامغان باز می شود

ایسنا/سمنان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: سامان‌دهی معبر بازدیدکنندگان از مجموعه تپه حصار دامغان آغاز شد.

مهدی قاسمی 6 مهرماه 1399 با اعلام این خبر افزود: اجرای پیاده راه گردشگری و سامان‌دهی راه عبور گردشگران و بازدیدکنندگان از جمله برنامه‌های در دست اجرا برای سامان‌دهی بازدید گردشگران از محوطه باستانی تپه حصار است.

او با اشاره به اینکه تپه حصار، مهم‌ترین و نفیس‌ترین میراث کهن شهرستان دامغان است، گفت: تپه حصار دامغان در شمار پنج تپه عصر آهن دنیا قرار دارد و در حاشیه‌ جنوبی شهر دامغان واقع شده است.

قاسمی افزود: تپه حصار یکی از مهم‎ترین محوطه‌های دوران پیش از تاریخ در فلات ایران است و قدمت این محوطه باستانی به هفت هزار و 500 سال قبل بر می‌گردد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه این تپه باستانی، سه دوره‌ اصلی فرهنگی از اواخر نوسنگی تا پایان عصر مفرغ را در خود نهان دارد، بیان کرد: قدمت و دیرینگی تمدن تپه حصار به هزاره چهارم تا هزاره نخست پیش از میلاد می‌رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از به ‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، تپه حصار دامغان در سال 1310 به شماره 40 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شایان ذکر است که متاسفانه خطوط ریلی سراسری از این محوطه ارزشمند تاریخی عبور کرده و همین مشکلاتی برای بازدید از این میراث ارزشمند و حفاظت از آن ایجاد کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …