معرفی کتاب «راز خوشبختی زن و شوهر» محمدرضا رجائی

ایسنا/قزوین «راز خوشبختی زن و شوهر» نوشته محمدرضا رجائی است که چاپ اول این کتاب در زمستان سال ۱۳۹۱ در ۳۲۰ صفحه توسط انتشارات مرغ سلیمان منتشر شده است.

دوشنبه‌ها با اهالی کتاب قرار همنشینی داریم تا تلخی روزگار کرونا را با کتاب شیرین کنیم که به فرموده حضرت حافظ: دو یار زیرک و از باده کهن دومنی/ فراغتی و کتابی و گوشه چمنی.

دوشنبه‌ها با پویش #کتاب_یار میهمان صفحات شما در فضای مجازی هستیم. این هفته کتاب «راز خوشبختی زن و شوهر» محمدرضا رجائی توسط صدیقه ربیعی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین معرفی می‌شود.

معرفی شناسنامه‌ای کتاب

«راز خوشبختی زن و شوهر» نوشته محمدرضا رجائی است که چاپ اول این کتاب در زمستان سال ۱۳۹۱ در ۳۲۰ صفحه و قطع رقعی توسط انتشارات مرغ سلیمان منتشر شده است.

این کتاب درباره…

این کتاب درباره راز خوشبختی زن و شوهر است. در فصل اول کتاب تحلیلی درباره خوشبختی خانواده ارائه شده و در فصل دوم ضرورت و اهمیت تشکیل خانواده بیان شده و در فصل سوم و چهارم و پنجم و ششم درباره روابط سالم در خانواده و حقوق مشترک زن و شوهر و حقوق اختصاصی آنان مطالبی بیان گردیده است. از فصل هفتم خواننده با صفات معنوی زن و شوهر آشنا می‌شود و نویسنده در فصل هشتم به بحث موفقیت در تحکیم خانواده با بهبود روابط فامیلی زن و شوهر پرداخته است و در فصل نهم نگارنده به وظایف پدر و مادر در قبال حقوق فرزندان و در نهایت در فصل دهم به پژوهش و بررسی وظایف فرزندان در قبال حقوق پدر و مادر پرداخته است.

این کتاب را بخوانید چون…

این کتاب را بخوانید چون مؤلف از بیش از هشتاد منبع بسیار مهم برای تحریر این کتاب استفاده کرده است. حسن دیگر این کتاب آن است که نویسنده به صورت مختصر و مفید به نکات کلیدی پرداخته و از بیان مطالب اضافی امتناع کرده است. نویسنده سعی کرده که مطالب را به صورت مشخص و روان مطرح کند و از طرح مطالب گنگ پرهیز کرده و نهایتاً هر فصل به صورت مجزا از استقلال در مطلب برخوردار است و خواننده می‌تواند بسته به نیاز به فصل مورد نظر خودش مراجعه و مطالب مربوطه را مطالعه کند. مؤلف از دیدگاه دانشمندان، ادیبان و خردمندان دنیا نیز در کنار متون دینی استفاده کرده است و از دیدگاه‌های مختلف به مباحث توجه داشته است.

این کتاب را توصیه می‌کنم به…

خواندن این کتاب را به جوانان در شرف ازدواج و نوعروسان و نودامادان پیشنهاد می‌کنم.

این کتاب به ما کمک می‌کند که…

این کتاب را توصیه می‌کنم زیرا خیلی روان و بسیار ساده به نکات کلیدی در خصوص راز خوشبختی خانواده و روابط سالم در خانواده و به شرح وظایف و راهکارها و صفات اعضای خانواده پرداخته است. با مطالعه این کتاب زوجین جوان اطلاعات خوبی در زمینه زندگی مشترک و قوام و پایداری زندگی مشترک به دست می‌آورند. به اعتقاد بنده دانستن همین نکات ساده در پایداری زندگی مشترک و تحقق سعادت و خوشبختی در زندگی مشترک بسیار تأثیرگذار است زیرا خانواده می‌تواند بستری را فراهم کند که تولد و تربیت برترین مخلوق الهی در فضایی سالم محقق گردد.

این بخش از کتاب را خیلی پسندیدم…

کل نکات این کتاب را به‌عنوان نکات طلایی و کلیدی برای تحقق خوشبختی در زندگی مشترک پسندیدم. زیرا این کتاب بسته کاملی برای آگاهی از رمز و راز خوشبختی در زندگی مشترک است و نویسنده به‌خوبی به همه ابعاد موردنیاز توجه کرده است و این اصل را که سلامت و سعادت جامعه به‌سلامت و برپایی نظام خانواده وابسته است و سلامت و تعادل نظام خانواده نیز به کیفیت روابط بین زن و شوهر، والدین و فرزندان بستگی دارد را به‌عنوان اصل اساسی مورد توجه قرار داده است.

از یک تا ۵ به این کتاب ۴ ستاره می‌دهم

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …