موافق محدودیت‌های پروازی در مورد ایران نیستیم

مدیر منطقه‌ای عملیات اضطراری سازمان جهانی بهداشت اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت هیچ‌گونه توصیه ای مبنی بر اعمال محدودیت پروازی از مبدا و مقصد ایران نمی کند.

به گزارش ایسنا، ریچارد برنان در حاشیه دیدار با سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران که با موضوع «شیوع ویروس کرونا و تشریح اقدامات پیشگیرانه و کنترلی ایران» در این زمینه در ساختمان وزارت خارجه برگزار شده بود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اعمال محدودیت های  پروازی از سوی برخی از کشورها  در مورد ایران پس از  شروع ویروس کرونا در کشورمان گفت:  سازمان جهانی بهداشت هیچ‌گونه توصیه ای  مبنی بر  اعمال محدودیت‌های پروازی از مبدا و مقصد ایران نمی‌کند؛ البته این فقط مختص ایران نیست و این توصیه  ما مربوط به تمام کشورهاست،  ما موافق این گونه محدودیت‌ها نیستیم.
 

وی ادامه داد:  البته برخی از خطوط هوایی و برخی از آژانس های هواپیمایی بر اساس توجیهاتی که  داشته‌اند، این کار را انجام داده‌اند؛ لازم است که در این جا این نکته را بیان کنم که  بر اساس  معاهده‌ای که وجود دارد هر گونه محدودیتی، باید گزارشش در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار بگیرد تا منطق  پشت این تصمیم  مورد ارزیابی قرار بگیرد سپس  پس از تایید به توان این گونه اقدامات را داشته باشیم‌.

این مقام مسئول در سازمان جهانی بهداشت در ادامه صحبت‌های خود در جمع خبرنگاران در مورد شیوع ویروس کرونا در ایران و سایر نقاط جهان گفت: این  ویروس، ویروس جدیدی است و تلاش ما بر این است که آن را مهار کنیم . در این هیات  که از سازمان  جهانی بهداشت  به ایران سفر کرده است، نمایندگانی  از چین و آلمان  نیز حضور دارند تا از نزدیک با فعالیت ها و اقدامات ایران در خصوص مهار این ویروس آشنایی پیدا کنند. ما بحث های مفیدی با مقامات ایران در این زمینه داشتیم و تجربیات خود را در این زمینه به اشتراک گذاشتیم که برای دو طرف مفید باشد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت افزود: همچنین در خصوص کارزاری که دولت جمهوری اسلامی ایران قصد دارد در چند روز آینده برای مهار این بیماری انجام دهد فرصت خوبی است که تجربیات  را به اشتراک بگذاریم تا با تمهیداتی که در نظر گرفته می شود بتوانیم این بیماری را در ایران شکست دهیم.

وی درباره عملکرد ایران درخصوص ویروس کرونا  نیز گفت: این ویروس در مدت خیلی کوتاهی در ایران شیوع پیدا کرده است و ما از بیمارستانها و کلینک ها بازدید داشتیم  و همانطوری که معاون وزیر خارجه گفتند تیم های متعهد درمانی در بیمارستان ها حضور دارند و خدمات بسیار خوبی ارایه شده است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: در این مقطع ۲۲ آزمایشگاه برای مبارزه با این ویروس ایجاد شده است که به زودی به ۴۱ آزمایشگاه افزایش پیدا می کند. مسلما در این زمان کوتاه پیشرفت خیلی خوبی است.

وی افزود: مساله دیگر بحث ارتباطات و آگاهی بخشی به جامعه است که تلاش هایی صورت گرفته است که سطح آگاهی مردم در برخورد با این بیماری و راه های پیشگیری بالا برود.

وی ادامه داد: بحث دیگر  حمایت و پشتکار  مقامات ایران  برای مقابله با این ویروس است به خصوص حمایتی که  رهبر جمهوری اسلامی ایران  از دولت و وزارت بهداشت برای مقابله با این مساله انجام داده اند  و در کنار آن مشارکت های بخش های مختلف کشور از جمله حمل و نقل و صنایع غذایی  برای  مقابله با این ویروس است که نشان از تلاش ایران بر  مهار  و مقابله با این ویروس  است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …