میز ارتباط دانشگاه با صنعت نیرو در دانشگاه‌ها شکل می‌گیرد/حضور ۱۵۰۰ استاد در صنعت

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از راه‌اندازی میز ارتباط دانشگاه با صنعت نیرو در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در این میز از سوی صنعت نیازمندی‌ها اعلام می‌شود و دانشگاه‌ها توانمندی‌های خود را تبیین خواهند کرد.

به گزارش ایسنا دکتر عبدالحسین رحیمی در حاشیه یکصد و نود و ششمین جلسه کمیسیون دایمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات مطرح در این جلسه، افزود: از سوی وزارت نیرو در زمینه برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه علم و فناوری و اثربخشی آنها در صنعت آب و برق گزارشی ارائه شد.

وی ارائه روش‌های ارتباط وزارت نیرو با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و برنامه‌های عملیاتی این وزارتخانه در این حوزه و تعداد طرح‌های مشترک با دانشگاه‌ها را از دیگر موضوعات این گزارش نام برد و یادآور شد: در این جلسه همچنین پیشنهاداتی برای تقویت ارتباط روابط وزارت نیرو با دانشگاه‌ها ارائه شد که از جمله آن می‌توان به ایجاد میز ارتباط دانشگاه با صنعت تخصصی آب و برق اشاره کرد.

رحیمی خاطر نشان کرد: قرار شد شیوه نامه‌ای در این زمینه تدوین شود تا به صورت مستمر میز ارتباط دانشگاه با صنعت تخصصی آب و برق در دانشگاه‌ها برقرار شود.

دبیر کل شورای عالی عتف خاطر نشان کرد: با ایجاد این میز دستگاه‌های مربوط نیازهای خود را ارائه خواهند کرد و دانشگاه‌ها نیز توانمندی‌های خود را عرضه خواهند کرد تا بتوانند در چارچوبی خاص، برنامه‌ها و طرح‌های مشترک خود را اجرایی کنند.

وی موضوع دوم مطرح در این جلسه را گزارش دفتر ارتباط دانشگاه با صنعت وزارت علوم ذکر کرد و ادامه داد: تمرکز این گزارش بر ایجاد فرصت مطالعاتی اساتید در صنایع بود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در یک سال اخیر در زمینه ایجاد فرصت‌های مطالعاتی اساتید در صنایع فعالیت‌های مستمر اجرایی شده است، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده ۱۵۰۰ نفر از اساتید در طرح فرصت مطالعاتی صنایع مشارکت کردند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با تاکید بر ایجاد آمادگی بیشتر در دانشگاه‌ها برای مشارکت بیشتر اساتید در این طرح، گفت: بر این اساس ما این امر را در آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و آیین‌نامه ارتقای اساتید با در نظر گرفتن مشوق‌ها و الزاماتی برای حضور اساتید و محققان در این طرح پیش‌بینی کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …