نحوه تخصیص بودجه پردیس دانشکده‌های فنی تهران اعلام شد

رییس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران با بیان اینکه برای نخستین بار بودجه پردیس دانشکده‌های فنی این دانشگاه دانشکده محور می شود،‌ گفت: باید تلاش کنیم از طریق رایزنی با سازمان برنامه و نهادهای بیرون، بودجه رسمی و درآمد اختصاصی پردیس را افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر ناصر سلطانی ضمن بیان این مطلب با اشاره به اینکه پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران به سمت تدوین بودجه جامع پردیس با گرایش دانشکده محور بر اساس نظام بودجه‌ریزی متعارف دانشگاهی رفته است، گفت: همه تلاش ما این است که با اخذ دیدگاه‌های رؤسای دانشکده‌ها و واحدها، کلیات و جزئیات بودجه به طور کامل و شفاف ارائه شود و پس از بررسی همه جوانب، بر اساس استحقاق آموزشی، پژوهشی و اجرایی تخصیص بودجه به واحدها صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شفاف‌سازی اصل اول بودجه‌ریزی جدید در پردیس ها خواهد بود، تصریح کرد: موانعی که بعضا در سطح دانشگاه و گاهی در سطح دولت برای تحقق بودجه پیشنهادی وجود دارد، مهم است. اما این امر مانع کار و فعالیت در راستای تحقق اهداف پردیس نمی تواند باشد.

سلطانی تاکید کرد: با وجود کسر مبالغی از اعتبارات دانشکده‌های فنی در دانشگاه و همچنین عدم تحقق صددرصدی بودجه از سوی دولت، پردیس دانشکده‌های فنی در سال های اخیر توانسته است برنامه‌ریزی مناسبی برای بودجه‌های دراختیار خود انجام دهد و امیدواریم این روند با تفکیک و شفاف‌سازی بودجه واحدها، تقویت هم شود.

رییس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران گفت: ما نباید خیلی از موارد مانند کسر بودجه در دانشگاه را مانع فعالیت بدانیم، بلکه باید بیشتر به فکر این باشیم که از طریق رایزنی با سازمان برنامه و نهادهای بیرون، هم بودجه رسمی و هم درآمد اختصاصی پردیس را افزایش دهیم تا اختیار عمل بیشتری داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سلطانی اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۰ بر اساس گزارش های ارائه شده از فعالیت ها تهیه خواهد شد و اگر لازم باشد در جلسات فوق‌العاده شورا، بودجه سال ۱۴۰۰ به بحث گذاشته خواهد شد تا استاندارد مناسبی برای این کار بنیان گذاشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …