نفت در برابر نگرانی‌های کرونایی کم آورد

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه به دلیل نگرانی بازار از متوقف شدن روند احیای تقاضا به دلیل شیوع موج دوم بیماری کووید ۱۹ کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۳۷ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۳ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۰ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۴۰ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید.

شاخص نفت آمریکا ۱.۸ درصد و نفت برنت ۱.۵ روز دوشنبه صعود کردند که تحت تاثیر آمار بهتر از حد مطلوب فعالیت بخش تولید در آسیا، اروپا و آمریکا بود که نشان داد کارخانه ها در حال پشت سر گذاشتن پیامدهای اولیه شیوع پاندمی هستند.

لاچلان شاو، مدیر تحقیقات کالا در بانک ملی استرالیا در این باره گفت: در بخش تقاضا ما شاهد آمار تولید جهانی کاملا دلگرم کننده بوده ایم اما همچنان شواهدی از راکد شدن روند احیای تقاضا در چند هفته بازار به دلیل افزایش دوباره موارد ابتلا به کووید ۱۹ وجود دارد.

عاملی که به تقاضا برای سوخت لطمه زده است، وضع قرنطینه در شهرهای مختلف جهان از مانیل تا ملبورن برای مقابله با شیوع بیماری جدید است و همزمان، نروژ ترافیک کشتیهای تفریحی را متوقف کرده است.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز که در آستانه انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا برگزار شد، پیش بینی کردند که ذخایر فرآورده های نفتی آمریکا هفته گذشته رشد کرده است. گزارش موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه و آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، همزمان اوپک و متحدانش در ماه میلادی جاری حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز به میزان عرضه خود اضافه کرده اند. تولیدکنندگان نفت آمریکا هم تصمیم دارند تولیدی که چند ماه پیش به دلیل سقوط قیمتها متوقف کرده بودند را راه اندازی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …