نقش دانشگاه لرستان به عنوان دانشگاه جامعه محور و تقاضامحور، گسترش یابد

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: نقش دانشگاه به عنوان یک دانشگاه جامعه محور و تقاضا محور، گسترش یابد.

خسرو عزیزی در نشست صمیمی هئیت رئیسه دانشگاه لرستان با نماینده ولی‌فقیه در لرستان، گزارش عملکرد کاری از فعالیت‌های دانشگاه در مدت چند سال اخیر را ارائه کرد.

وی در گزارش عملکرد کاری، به این نکته اشاره کرد که پس از شیوع بیماری کرونا در اسفندماه ۹۸، بلافاصله با تلاش‌های تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، زیرساخت‌های لازم برای آموزش غیرحضوری و الکترونیکی دانشجویان فراهم شد و خوشبختانه در حال حاضر، مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: با کوشش‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه و برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌های تیم مدیریتی، رتبه دانشگاه لرستان در نظام رتبه بندی معتبر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از رده بندی  ۵۰ _ ۴۱ به  ۴۰_ ۳۱ ارتقاء یافته است؛ همچنین اسم دانشگاه لرستان برای اولین بار در نظام رتبه‌بندی معتبر بین‌المللی تایمز، قرار گرفته است.

عزیزی خاطرنشان کرد: در زمینه رتبه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان نیز باید گفت رتبه این آزمایشگاه در بین بیش از ۲۵۰ آزمایشگاه کشور، به رتبه ۲۱ ارتقاء یافته است که همگی این شاخص‌ها نشان‌دهنده حرکت رو رشد کمی و کیفی دانشگاه لرستان در فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی است.

وی اضافه کرد: از اقدامات مهم انجام شده ایجاد شبکه ملی جامعه و دانشگاه لرستان بوده است که دارای کارگروه‌های تخصصی مرتبط با ظرفیت‌ها و نیازهای لرستان است و بایستی ارتباط این شبکه با مجمع نمایندگان استان و مدیران اجرایی استان بیشتر شود تا نقش دانشگاه به عنوان یک دانشگاه جامعه محور و تقاضامحور، گسترش یابد.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: خوشبختانه از سال ۹۳ تاکنون، سرانه فضای آموزشی و رفاهی دانشگاه از هفت مترمربع به ۱۴ مترمربع افزایش یافته است.

عزیزی ادامه داد: دفتر ارتباط با جامعه و صنعت در دانشگاه لرستان در همین چند سال گذشته، به مدیریت ارتباط با جامعه و صنعت ارتقاء یافته است که نشان‌دهنده تلاش تیم مدیریتی دانشگاه لرستان برای تقویت و گسترش ارتباط بین دانشگاه و جامعه در جهت رفع مشکلات و چالش‌های استان است.

وی بیان کرد: افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان به هفت شرکت، ایجاد پژوهشکده زنبور عسل دانشگاه لرستان، ایجاد مرکز تحقیقات بلوط دانشگاه لرستان و ایجاد مرکز نوآوری دانشگاه لرستان، همگی در جهت افزایش نقش دانشگاه در ارائه راهکارهای علمی و کاربردی برای رفع مشکلات و چالش‌های استان و حمایت از ایده‌پردازی و نوآوری بوده است.

رئیس دانشگاه لرستان اظهار کرد: فضای فعالیت دانشجویی در دانشگاه لرستان، یک فضای بانشاط، سرزنده، پویا، متعادل، به دور از حاشیه و قانونمند است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …