نقش مراکز جاذب گردشگر کمتر از هتل نیست

ایسنا/بوشهر وزیر گردشگری گفت: نقش مراکز جاذب گردشگر کمتر از هتل نیست؛ ابتدا باید پروژه‌های جاذب گردشگر انجام شود تا اقامت صورت بگیرد.

علی‌اصغر مونسان ظهر امروز در بازدید از مجموعه فرهنگی، هنری، تفریحی و تجاری بوشهر مال عنوان کرد: مجتمع‌های گردشگری یکی از موضوعات مهم حوزه گردشگری و علاوه بر اقامتگاه‌ها یکی از نقاط مهم و ظریف ما مراکز جاذب گردشگر است که نقش آنها کمتر از هتل نیست. در هر صورت مجموعه هایی که ترکیبی و کمپلکس هستند می‌توانند به میزان زیادی به توسعه کمک می کنند.

وی با اشاره به شعار سازمان جهانی گردشگری و بحث صنعت توریسم روستایی ادامه داد: در سالی که گذشت بابت شیوع ویروس کرونا کاهش ۵۰ درصدی گردشگری روستایی را داشتیم. اصلا خوشحال کننده است که قبل از اینکه سازمان جهانی سال ۲۰۲۰ را به عنوان گردشگری روستایی اعلام کند فعالیت‌های گردشگری، روستایی، و بوم‌گردی‌ها را شروع کردیم و اتفاقاً در سفر دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۹ به ایران با دیدن کارهای گردشگری روستایی ما این موضوع تقویت شد که شعار سال بعد را گردشگری روستایی انتخاب کرده و میزبانی سازمان جهانی گردشگری را به ایران دادند که قرار بود در استان‌های کرمانشاه و کردستان برگزار شود اما متاسفانه کرونا آن را به تعویق انداخت.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: اقدامات ما در حوزه اکوتوریسم و گردشگری روستایی بسیار خوب بوده است و توانسته توجه مسئولان کشورهای دیگر را نیز به این حیطه جلب کند.

مونسان در پاسخ به این سوال که با توجه به در نظر گرفتن اعتباری برای حفظ و مرمّت میراث ناملموس گردشگری و فرهنگی در بودجه سال آینده و اینکه در استانی مانند بوشهر در سنوات گذشته به این موضوع توجه چندانی نشده چه برنامه ای برای این منطقه پیش بینی شده است، توضیح داد: در این حوزه حدودا هر هفته ۳ یا ۴ مورد ثبت میراث ناملموس در کشور انجام می‌شود و سهم استان بوشهر در سال جاری ۱۵ مورد ثبت میراث ناملموس بوده است.

وی خاطرنشان کرد: الحمدلله ثبت میراث ناملموس با سرعت خیلی خوبی پیش می‌رود و در میراث ملموس که به مراتب مراحل دشوارتری دارد نیز پیشرفت خوبی داریم. اخیرا ثبت میراث فرهنگی به شکل محوری انجام می‌شود. قبلا نقطه‌ای یک بنا ثبت میشد ولی الان محور ثبت می‌شود تا از سهمیه‌ی سالانه خود بهترین استفاده را داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …