هنری که هوش از سر می‌بُرد!

یک هنرمند پیشکسوت در عرصه مینیاتور و نقاشی پشت شیشه بر این باور است که حمایت نکردن از هنر و هنرمندان و نبود شناخت کافی از سوی متولیان امر باعث شده است تا سطح کیفی آثار هنری کاهش پیدا کند.

محمدعلی ذوالقدر، هنرمند پیشکسوتی که نزدیک به ۳۰ سال است در عرصه هنر نقاشی پشت شیشه فعالیت می‌کند، در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت این رشته هنری، اظهار کرد: بی‌توجهی به هنر و هنرمندان، یک موضوع فراگیر است و تنها به رشته ما مربوط نمی‌شود. نبود وسایل کافی، حمایت نکردن دولت و رسیدگی نکردن به هنرمندان از جمله مشکلات اساسی است که فقط نقاشی پشت شیشه را دربرنمی‌گیرد و شامل بسیاری دیگر از رشته‌های هنری نیز می‌شود.

او ادامه داد: همچنین متولیان امر شناخت کافی از رشته‌های هنری ندارند و از سوی دیگر امکانات کافی نیز وجود ندارد. من به شخصه به خاطر دل خودم و عشقی که به این کار دارم، فعالیت می‌کنم، اگر نه متاسفانه کوچکترین رسیدگی و توجهی و آینده‌ای وجود ندارد.

ذوالقدر که از سال ۶۷، فعالیت در رشته نقاشی پشت شیشه را آغاز کرده است، یادآور می شود: در تمام این سال‌ها مشکلات وجود داشته، اما الان نسبت به قبل بیشتر شده است‌. علاوه بر اینکه متولیان امر به درستی از این هنرها سر در نمی‌آورند، کسانی وارد این کار شده‌اند که عشق ندارند و آثاری خلق می‌شود که از نظر هنری در سطح خوبی قرار ندارند. 

او بار دیگر به نبود امکانات اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال موزه پشت شیشه آنقدر از نظر مالی ضعیف است که نمی‌تواند امکانات کافی را برای هنرمندان فراهم کند و نبود امکانات مشکلی است که به شدت این حرفه را تحت شعاع قرار داده است. موزه باید پویایی داشته باشد تا هنرمندان آثار خوب تولید کنند و آثار خوبی را بخرد. آثاری در موزه پشت شیشه از گذشته به یادگار مانده‌اند که هوش از سر آدم می‌برند و این نشان می‌دهد که از این هنرمندان حمایت می‌شده و آنها را تشویق می‌کردند تا بتوانند چنین کارهایی خلق کنند.

ذوالقدر در پایان درباره علاقه نسل جوان به فعالیت در زمینه نقاشی پشت شیشه، بیان کرد: این هنر زیبا است و نسل جوان هم حتماً دوست دارد که وارد این رشته شود، اما عوامل زیادی باید وجود داشته باشد تا کارهای تولید شود که قابل ارائه جهانی باشد و بتواند هنر ایران را به درستی معرفی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …