وزارت نیرو برای تولید برق دست به دامن واحدهای صنعتی شد

ایسنا/البرز وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هفته آینده با همکاری وزارت نیرو موافقنامه ایجاد ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید برق توسط واحدهای صنعتی و معدنی کشور آغاز خواهد شد.

علیرضا رزم‌حسینی روز سه شنبه ۱۱ خرداد در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: البرز یکی از استان‌های صنعتی مهم کشور است که بالغ بر ۳۵۰۰ واحد صنعتی در آن فعالیت دارند و میزان سپرده‌های بانکی این واحدها به بالای ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، رزم حسینی افزود: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی از یک شرایط خاصی برخوردار است و در تولید برخی از کالاهای صنعتی رتبه اول کشور را دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد رفع موانع تولید برای حل مشکلات برخی از واحدها، گفت: از برنامه‌هایی که در البرز دنبال می‌کنیم بحث مسئولیت اجتماعی شرکت‌های نامدار و بزرگ است. امروز ما باید بحث خیرین توسعه را از روستا شروع کنیم این هم توسط شرکت‌های داوطلب که علاقه‌مند هستند شروع شد تا از محل کارآفرینی آموزش کسب و کار به مردم بدهند. این کار در البرز با اعلام آمادگی ۱۲ شرکت شروع شد. ما راهی نداریم جز این برای اینکه از مهاجرت روستایی جلوگیری کنیم نداریم.

وزیر صمت ادامه داد: در حوزه معادن هم حدود ۶۰۰۰ معدن در ۳۱ استان کشور آزادسازی و از طریق مزایده عمومی و قانونی به فعالان این حوزه واگذار می‌شود.

وی در خصوص موضوع برق تولیدی توسط واحدهای صنعتی هم اعلام کرد: در حال حاضر ۳۰۰۰ مگاوات برق توسط واحدهای صنعتی و معدنی با نیروگاه‌هایی که این واحدها ایجاد کرده‌اند تولید می‌شود. علی‌رغم این میزان تولید برق توسط واحدهای صنعتی و معدنی، هفته آینده هم با همکاری وزارت نیرو موافقنامه ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید آغاز خواهد شد تا مشکل برق توسط خود واحدهای صنعتی حل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …