پاسخگویی وزیر نیرو به سوالات نمایندگان در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر نیرو در جلسه بعد از ظهر این کمیسیون و پاسخگویی به سوالات چند تن از نمایندگان خبر داد.

مالک شریعتی نیاسر در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون انرژی بیان کرد: در جلسه بعد از ظهر امروز کمیسیون وزیر نیرو جهت پاسخگویی به سوالات چند تن از نمایندگان حضور یافتند. آقای سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان، سوالی درخصوص دلایل توقف کامل پروژه سد پایین دستی چوءبده داشت که پس از بررسی موضوع، نماینده سوال‌کننده جهت تعیین تکلیف موضوع سه هفته به وزارتخانه مهلت داد.

وی در ادامه اظهار کرد: سوال بعدی مربوط به آقای سید احسان قاضی زده هاشمی نماینده مردم فریمان بود که سوالاتی را طرح کرد مبنی بر اینکه علت تفاوت در تخصیص احداث سدهای غرب کشور و شرق کشور چیست و توجه سازمان برنامه و بودجه صرفا به دو برنامه خاص سدسازی براساس چه مبنای کارشناسی صورت گرفته است؟ جوابگوی خروج سالانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب چه کسی است؟ به گفته ایشان متاسفانه علیرغم تصویب سد شورچه به عنوان سد مرزی، در برنامه سدهای مرزی تمرکزاعتبارات در غرب کشور صورت گرفته و از سال ۹۶ اعتبار مناسبی از محل آب‌های مرزی تخصیص نیافته است این در حالی است که در بهار امسال قریب به ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از مرزهای ایران به علت عدم احداث سد شوریچه به کشور ترکمنستان سرازیر شده است.

نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد: در ادامه نیز سوال آقای هادی بیگی‌نژاد نماینده ملایر مطرح شد که مربوط به عدم به بهره‌برداری رسیدن پروژه سد کلان ملایر به دلیل تخصیص ندادن اعتبار لازم بود اما پس از استماع پاسخ‌های وزیر نیرو از این پاسخ‌ها قانع شد. ایشان همچنین سوال دیگری را مطرح کردند مبنی بر اینکه در پیش‌بینی برق مورد نیاز کشور برای آینده، سهم برق هسته‌ای در سبد متنوع تولید برق کشور چقدر است؟ و وزارت نیرو در پیگیری تامین آن از دولت و سازمان اتمی ایران چه اقدامی کرده است؟ که در نهایت پس از بحث و بررسی فرصتی یک ماهه به وزارتخانه برای ارائه گزارش داده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …