پروژه مسکن ملی تهرانسر سه شیفته شد

پروژه ۲۰۰۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در تهرانسر که هم اکنون ۸۶۰ واحد آن در حال اجرا است از این پس با سه شیفت کاری پیش می‌رود.

به گزارش ایسنا، طرح ۲۰۰۰ واحدی اقدام ملی مسکن در تهرانسر که از جمله پروژه های جذاب کشور محسوب می‌شود، هم اکنون در چهار بلوک به تعداد ۸۶۰ واحد در دست اجراست و بلوکهای ۴ تا ۷ نیز که شامل واحدهای باقی مانده است برای انتخاب شریک و سازنده به فراخوان گذاشته می‌شود.

صبح امروز مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در جلسه با پیمانکاران پروژه اقدام ملی مسکن در تهرانسر دستور برنامه زمانبندی سه شیفت کاری را اعلام کرد.

پیش از این در نیمه اسفندماه محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی میانگین پیشرفت مسکن ملی در​ تهرانسر را ۳۰ درصد اعلام کرده بود. قرار است اگر پروژه به پیشرفت حدود ۵۰ درصد برای ثبت نام متقاضیان فراخوان داده شود.

پروژه مسکن ملی در تهرانسر به شکل مشارکتی اجرا می‌شود. بدین صورت که سهم دولت و بخش خصوصی بعد از پایان پروژه تعیین می‌شود و دولت واحدهای خود را به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌کند. اما برای نام‌نویسی از متقاضیان باید طرح به حدی از پیشرفت برسد که  قابلیت تعیین قیمت تمام شده را داشته باشد. آن زمان در یک فرآیند، نحوه‌ی ثبت نام به اطلاع عموم خواهد رسید اما فعلا این شرایط وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، شهریور ۱۳۹۸ با حضور رئیس جمهور آغاز شد. البته در برخی از مناطق از پایان سال ۱۳۹۷ کلید خورده بود. در قالب این طرح تا پایان سال ۱۳۹۸ عملیات احداث دست کم ۲۱۸ هزار و ۵۲ واحد آغاز شده که بیش از نیمی از پروژه را شامل می شود. بر اساس اعلام اسلامی وزیر راه و شهرسازی، اولین واحدهای مسکن ملی در بعضی مناطق کشور، خرداد یا تیرماه امسال تحویل می شود. پیش از این هم محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی به ایسنا گفته بود که ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای کوچک آماده واگذاری است. همچنین روز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید دستور داد که ۲۰۰۰ واحد مسکن ملی پرند تا قبل از هفته دولت (شهریور ماه) امسال به متقاضیان تحویل داده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …