پنج تفاهم‌نامه فناورانه پارک نوآوری صنعت نفت با وزارت علوم و دانشگاه‌های وابسته

پنج موافقت‌نامه همکاری میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با وزارت علوم، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه‌های صنعتی شیراز، امیرکبیر و علم و صنعت ایران امضا شد.

به گزارش ایسنا، در حاشیه افتتاح پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت که روز گذشته با حضور وزیر نفت، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مدیران وزارت علوم و فعالان حوزه پژوهش و فناوری کشور افتتاح شد، پنج موافقت‌نامه فناورانه امضا شد.

بر اساس این گزارش، موافقت‌نامه نخست، موافقت‌نامه گرنت فناورانه بود که میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد.

در ادامه، موافقت‌نامه ایجاد پردیس مشترک میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و سپس، سه موافقت‌نامه با موضوع ایجاد مرکز نوآوری و رشد مشترک، میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به امضای طرفین رسید.

پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت که با حمایت وزارت نفت و با هدف توسعه فناوری‌ها و گسترش همکاری‌های سازنده میان نقش‌آفرینان زیست‌بوم نوآوری و فناوری مرتبط با این صنعت ایجاد شده است، در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در محل سابق استقرار پژوهشگاه صنعت نفت (منطقه باقرشهر، جنب پالایشگاه تهران) احداث شده و نهادی دولتی و غیرانتفاعی است.

به نقل از وزارت علوم، این پارک، مؤسسه‌ای پژوهشی و فناوری مشمول ماده ۱ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور است که با فعالیت در حوزه ارتقا و تعمیق فناوری، توسعه بازار، اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی تخصصی می‌کوشد فضایی کیفی برای استقرار و هم‌افزایی حرفه‌ای بین شرکت‌های فناور کوچک و متوسط، مراکز فناوری شرکت‌های پیشرو، نمایندگان تخصصی نهادهای پژوهشی و فناوری دانشگاهی و غیردانشگاهی، مراکز رشد و شتابدهی، سرمایه‌گذاران خطرپذیر، کارگزاران نوآوری باز و مشاوران خبره صنعتی (منتورها) ایجاد کند و مکمل ظرفیت‌های موجود در زیرساخت علم و فناوری کشور در حوزه نفت و گاز باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …