پیمانکار و کارفرما توان تکمیل پروژه بیمارستان ولیعصر اراک را ندارند

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: تکمیل پروژه بیمارستان ولیعصر در توان کارفرمایی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیست و دانشگاه توان علمی و تخصصی برای نظارت صحیح بر این پروژه را ندارد، از طرفی پیمانکار نیز لنگ می‌زند و همین ناهماهنگی کارفرما و پیمانکار سبب تکمیل نشدن این طرح شده است.

سیدعلی آقازاده روز سه شنبه 22 مهرماه در شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: میزان مبتلایان به ویروس کرونا و فوتی‌های ناشی از این بیماری بسیار ناراحت کننده است، از طرفی خستگی کادر درمان و کمبود تخت بیمارستانی برای بستری این بیماران نگرانی ها و ناراحتی ها را افزایش می‌دهد که می‌طلبد با تلاش همگانی در این مسیر یاریگر باشیم تا هرچه زودتر از این ویروس رهایی پیدا کنیم. اقشار مختلف مردم باید توجه بیشتری به رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند.

وی در خصوص سفر رئیس برنامه و بودجه به استان مرکزی افزود: در هفته گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان سفر کرد که دستاوردهای شاخصی از این سفر حاصل شد به طوری که در جریان این سفر 550 میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سفر هیئت دولت تخصیص داده شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه تکمیل بیمارستان ولیعصر یکی از مهمترین برنامه های این سفر بود در نتیجه نیمی از اعتبار تخصیصی به بیمارستان ولیعصر(عج) تعلق گرفت.

آقازاده بیان کرد: با تمام احترامی که برای دانشگاه علوم پزشکی قائل هستیم اما تکمیل این بیمارستان در توان کارفرمایی دانشگاه نیست و دانشگاه توان علمی و تخصصی برای نظارت صحیح بر این پروژه را ندارد، از طرفی پیمانکار نیز لنگ می‌زند و همین ناهماهنگی کارفرما و پیمانکار سبب تکمیل نشدن این طرح شده است. در تکمیل نشدن این بیمارستان پیمانکار و کارفرما هردو مقصر هستند.

وی ادامه داد: به دنبال برطرف کردن این مشکل، شب گذشته جلسه‌ای با مسئول قرارگاه خاتم الانبیا و معاونین برگزار و گزارشاتی از سوی استان ارائه و تصمیماتی نیز اخذ شد. تصمیم نخست مبنی بر ادامه کار به صورت پیمان مدیریتی بود که البته استان تمایلی به اقدام ندارد.

استاندار مرکزی در خصوص تصمیم دوم و با بیان اینکه بیمارستان ولیعصر آبروی استان بوده و باید تا بهار سال 1400 به بهره‌برداری برسد، گفت: تصمیم دوم مبنی بر ادامه کار توسط قرارگاه خاتم الانبیاست که در این راستا مقرر شد تیمی در هفته جاری به استان سفر کرده و بررسی های لازم را در این خصوص انجام دهند که انتظار می‌رود علیرغم پیچیدگی‌های این پروژه، مسئولیت ساخت و تکمیل این بیمارستان به قرارگاه محول شود. معاون عمرانی استانداری نیز باید ظرف سه هفته آینده تصمیمات جلسه شب گذشته و موارد مطرح شده در این جلسه را اجرایی و گزارش آن را ارائه دهد.

آقازاده ادامه داد: همچنین در این سفر تفاهم نامه ای جهت ساخت دو هزار واحد مسکونی برای محرومان منعقد شده که در جهت نظارت بر این مهم به زودی کارگروهی در استان با مسئولیت معاونت عمرانی شکل خواهد گرفت.

وی در خصوص پیشگیری از شیوع آنلفوآنزای مرغی اضافه کرد: با توجه به تجربیات سنوات گذشته در زمینه این بیماری باید کارگروهی برای جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

استاندار مرکزی با اشاره به انتساب روسای دستگاه‌ها از سوی مدیران گفت: مدیران باید در خصوص انتساب روسای ادارات شهرستانی هماهنگی لازم را با فرمانداران و همچنین نمایندگان مجلس در شهرستان ها داشته باشند. همچنین مدیران باید هر چند ماه یک بار گزارشی از عملکرد دستگاه خود را به نمایندگان مجلس ارائه کرده و مشکلات و مسائل را با آنها در میان بگذارند.

آقازاده تاکید کرد: اداره پست استان مرکزی در شهریور و مردادماه رتبه نخست عملکرد را در کشور به خود اختصاص داده و همچنین دانشگاه اراک نیز در رده 1500 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

احمد مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز در این جلسه بیان کرد: در راستای طرح اقدام ملی مسکن مجموع سهمیه ابلاغی استان ۲۱ هزار و ۲۹۰ واحد بوده که ۱۲ هزار و ۴۰۰ واحد آن برای شهرهای جدید و ۶ هزار و ۳۳۹ واحد برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و دو هزار و ۵۵۱ واحد برای شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است.

ادامه داد: تاکنون در سطح استان ۴۰هزار و ۷۴۱ نفر در این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد ۹هزار و ۸۶۴ نفر مربوط به اراک است که پنج هزار و ۱۵۶ نفر واجد شرایط هستند و برای سه هزار و ۸۴۶ واحد تامین زمین شده است.

وی ادامه داد: همچنین سهیمه شهر ساوه نیز هزار و ۵۶۰ واحد است که پنج هزار و ۲۲۸ نفر ثبت نام کرده و دو هزار و ۱۴۴ نفر واجد شرایط هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: به منظور جابجایی و تسریع در روند نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری به ازای هر واحد در کلانشهرها ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۰ میلیون تومان به نرخ ۴ درصد با بازپرداخت ۳۶ ماهه وام ودیعه اسکان موقت پرداخت می‌شود.

مرزبان ادامه داد: همچنین برای سازندگان حرفه ای و توسعه گر و دارای پروانه در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی جهت انبوه سازی در مناطق بافت فرسوده اراک به ازای هر واحد ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: نسبت تخصیص زمین به متقاضیان واجد شرایط در استان مرکزی بیش از ۱۳۰ درصد است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل استاندارد استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: سه هزار آسانسور نصب شده از ۱۰ سال گذشته  در استان شناسایی شده که مکاتبات لازم برای اخذ استانداردهای لازم با مدیران ساختمان‌ها انجام شده است.

مهناز جعفریان افزود: ۵۵۰ آسانسور نصب شده در ادارات دولتی و اماکن عمومی نیز شناسایی شده که ۵۸ مورد آن جمع‌آوری و غیرفعال شده و ۵۸ آسانسور دارای عیوب بحرانی است و همکاری لازم در خصوص ۲۷ مورد از آنها نیز با بازرسان انجام نشده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: ۱۰۰ درصد واحدهای جدید تاسیس شده در این استان، ارزیابی می‌شوند و دارای گواهینامه استاندارد هستند.

جعفریان تاکید کرد: در زمینه تهیه بانک اطلاعاتی موتورخانه های ارگان‌های دولتی، ۵۱ دستگاه اطلاعات خود را اعلام کرده اند که در این راستا ۹۸ موتورخانه و ۷۴ دیگ و مشعل اضافی به ثبت رسیده، همچنین در استان ۵۷ واحد تولیدکننده بتن آماده شناسایی شده که ۵۱ واحد آنها فعال، سه واحد غیرفعال و سه واحد تعطیل است.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۳۵ واحد از مهر سال گذشته تاکنون پلمب شده اند، اما ۲۰ واحد از آنها موفق به اخذ پروانه کاربرد نشان استاندارد شده اند و ۱۲ متقاضی وجود دارد که پیش‌بینی شده تا پایان آذرماه مجوز آنها نیز صادر شود.

به گزارش ایسنا، استاندار مرکزی در این نشست مدیران و فرمانداران جدید را نیز معرفی و در پایان هفته نیروی انتظامی را تبریک و درگذشت استاد شجریان را تسلیت گفت.

همچنین در این جلسه، قرعه کشی طرح اقدام ملی مسکن شهر اراک نیز انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …