کارگران هنوز مشغول حفر چاهند!

این بار پای پله‌های باغ ملی تهران، دو کارگر و ناظری در حال کارند برای حفر چاه و هنوز نشانه‌های چاه قبلی که در طول یک هفته گذشته حفر شده، پابرجاست.

به گزارش ایسنا، براساس آن‌چه در نخستین خبرهای منتشر شده، آمده است؛ حفرچاه برای جمع‌کردن آب‌های سطحی درحال انجام است، اقدامی که می‌توان آن را یکی از خطرناک‌ترین اقدامات در مجاورت یک بنای تاریخی دانست. هر چند در همان زمان هشدارهای اولیه به واسطه‌ی نزدیکی چاه حفر شده به سر در بنای تاریخی باغ ملی مطرح شدند اما دومین چاه هم با فاصله‌ی کمی از سردر باغ ملی (در حوالی میدان توپخانه و میدان مشق) حفر شده و با وجود اعتراض‌ها، کارگران هنوز مشغول کارند.

​با انتشار این خبر در فضای مجازی، اردشیر اروجی، از مدیرانی قدیمی حوزه میراث فرهنگی، نیز واکنش نشان داد. او نوشته است: «حال اگر ناچار شده‌اند برای دفع آب‌های سطحی چاه جذبی بزنند هر چند در این موارد راه‌های بهتری نیز وجود دارد ولی حداقل میراث فرهنگی نظارت کند، اگر فاصله ایمنی ازجرزهای سردر وجود داشته باشد، چه اشکالی دارد ما در فاصله دورتر چاه را حفر کنیم و بعد با تونل زیرزمینی آب را به آن قسمت هدایت کنیم. برای میراث فرهنگی شرمندگیست این اتفاقات بغل گوشش در یک بنای تاریخی مهم.»

بارش باران در سال‌های گذشته نشان از وجود مشکلی اساسی در سطح زمین میدان مشق داشت، وقتی بارش باران، محوطه میدان را به دریاچه‌ای در آب تبدیل می‌کرد، حال اگر قرار است این مشکل آن هم بعد از گذشت ماه‌های قبل در تابستان که بهترین زمان برای برطرف کردن این وضعیت بود را به این شکل برطرف کنند، به نظر می‌رسد، نه تنها آن مشکل به طور کامل برطرف نمی‌شود بلکه می‌تواند مشکلاتِ جدیدی را نیز به آن اضافه کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …