کاهش ورودی روان‌آب‌ها به مخازن سدهای کشور

کاهش ورودی روان‌آب‌ها به مخازن سدهای کشور

بررسیهای آماری نشان می دهند میزان ورودی روان‌آب‌ها به مخازن سدهای کشور در سال آبی جاری از ابتدای مهر سال گذشته تا ۲۴ مرداد امسال به میزان ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته کاهش داشته است.

به‌گزارش ایسنا، طبق اعلام وزارت نیرو، میزان ورودی در مدت مشابه سال گذشته، ۸۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب بوده که این رقم از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۴ مرداد امسال به ۵۴ میلیارد و ۸۰ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.
بنابر این گزارش، ظرفیت کل مخازن سدها در سال آبی گذشته تا ۲۴ مرداد ۹۸، ۵۰ میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب بوده و موجودی آنها در زمان حاضر با کاهش ۵ درصدی از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۴ مرداد امسال ۳۱ میلیارد و ۳۸۰ متر مکعب را شامل می‌شود. این رقم در مدت مشابه سال آبی گذشته، ۳۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون متر مکعب بوده است.
بر اساس این گزارش، مخازن سدهای کشور در زمان حاضر تا ۲۴ مرداد امسال ۶۲ درصد پر بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته، ۶۶ درصد بود. در این مدت میزان خروجی سدها هم ۳۱ درصد کاهش داشت.
حجم خروجی مخازن هم اینک ۵۱ میلیارد و ۹۰ میلیون متر مکعب است که این رقم در مدت مشابه سال آبی گذشته ۷۳ میلیارد و ۹۳۰ میلیون متر مکعب را شامل می‌شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …