کاهش چشمگیر سهم خاورمیانه از واردات نفت هند

سهم تولیدکنندگان نفت خاورمیانه از بازار هند در ماه سپتامبر به پایینترین میزان در چهار ماه اخیر نزول کرد و در مقابل سهم آفریقا به بالاترین حد در یک سال گذشته رسید.

به گزارش ایسنا، واردات نفت هند از عراق در ماه میلادی گذشته حدود ۱۸ درصد در مقایسه با ماه اوت کاهش یافت که به دلیل تولید کمتر این کشور برای جبران مازاد تولیدش تحت توافق اوپک پلاس بود.

خرید کمتر از عراق و سایر تولیدکنندگان منطقه ای، سهم نفت خاورمیانه از بازار هند را در سپتامبر به حدود ۶۱ درصد رساند.

اوپک و متحدانش شامل روسیه در قالب گروه اوپک پلاس در حال حاضر تولیدشان را ۷.۷ میلیون بشکه در روز محدود کرده اند و از عراق خواسته اند تا پایان دسامبر با کاهش بیشتر تولید، به جبران تولید بالاتر در ماههای گذشته بپردازد.

به گفته احسان الحق، تحلیلگر رفینیتیو، صادرات خاورمیانه در سپتامبر به دلیل محدودیت تولید اوپک پلاس کاهش پیدا کرد. عراق هم برای کاهش بیشتر عرضه تحت فشار قرار گرفت.

مجموع واردات نفت هند در سپتامبر به ۳.۴۸ میلیون بشکه در روز بالغ شد که حدود ۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و ۱۲ درصد نسبت به اوت کاهش داشت.

نفت آفریقا ۲۱ درصد از واردات نفت هند در ماه میلادی گذشته را تشکیل داد که بالاترین سهم ماهانه از سپتامبر سال ۲۰۱۹ تاکنون بود.

نرخ حمل ارزانتر و قیمت رقابتی تر نفت برنت در مقایسه با قیمت پایه دوبی، خرید نفت آفریقا را برای هند جذاب کرد.

هند در سپتامبر برای نخستین بار در سه سال و نیم گذشته از کشورهای مشترک المنافع نفت خریداری نکرد. سهم نفت آمریکای لاتین هم از حدود ۱۰ درصد در اوت به هشت درصد در سپتامبر کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، واردات کمتر از خاورمیانه، سهم اوپک از واردات نفت هند در سپتامبر را کمتر کرد و به حدود ۷۴ درصد در فاصله آوریل تا سپتامبر رساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …