کدام خیابان ها به نام مفاخر دانشگاه تهران تغییر نام دادند؟

برخی خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران به نام مشاهیر و مفاخر این دانشگاه تغییر نام دادند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه تهران اعلام کرد با مصوبه اواخر سال گذشته «کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی» شورای شهر تهران تعدادی از خیابان‌ها و معابر اطراف دانشگاه تهران را به نام مشاهیر و نخبگان این دانشگاه تغییر نام دادند. به این ترتیب نام خیابان فردانش در محدوده منطقه ۶ شهرداری تهران واقع در حد فاصل خیابان قدس و وصال شیرازی پایین‌تر از خیابان ایتالیا به نام استاد دکتر محمد ابراهیم باستانی پاریزی (استاد دانشکده ادبیات علوم انسانی – تاریخ) تغییر کرد.

تغییر نام خیابان آذین در محدوده منطقه ۶ شهرداری تهران واقع در حد فاصل خیابان قدس و وصال شیرازی به نام استاد دکتر عبدالحسین زرین کوب (استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی) نیز مورد تصویب قرار گرفت.

نام خیابان رهنما در محدوده منطقه ۶ شهرداری تهران واقع در حد فاصل خیابان ۱۶ آذر و کارگر شمالی به نام استاد دکتر بدیع الزمان فروزانفر (استاد دانشکده ادبیات و الهیات و معارف اسلامی (معقول و منقول) تغییر می کند.

تغییر نام خیابان پارسی- مهر در محدوده منطقه ۶ شهرداری تهران واقع در حد فاصل خیابان ۱۶ آذر و کارگر شمالی به نام استاد دکتر عباس زریاب خویی (استاد دانشکده ادبیات و علوم انسانی- تاریخ و فلسفه) و همچنین تغییرنام خیابان فرعی جلال آل احمد در محدوده منطقه ۶ شهرداری تهران فرعی واقع در تقاطع بزرگراه جلال آل احمد تا خیابان کارگر شمالی به نام استاد دکتر احمد احمدی (عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در رشته فلسفه) انجام می شود.

کوچه بهنام در محدوده منطقه ۶ شهرداری تهران واقع در حد فاصل خیابان ۱۶ آذر و کارگر شمالی بالاتر از خیابان رهنما به نام استاد دکتر ابوالقاسم گرجی (استاد برجسته دانشکده الهیات و حقوق، مدیرگروه حقوق جزا و جرم‌شناسی) تغییر نام می دهد.

تغییر نام کوچه مهاجر در محدوده منطقه ۶ شهرداری تهران واقع در خیابان ایرانشهر بالاتر از بوستان هنرمندان حد فاصل خیابان ایرانشهر و شهید خردمند به نام استاد حمید سمندریان (استاد دانشکده هنرهای زیبا) و تغییر نام خیابان گل فام در محدوده منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع در بزرگراه شهید خرازی و آیت الله مهدوی کنی حد فاصل خیابان امیرکبیر و بنفشه سیزدهم به نام استاد دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن (استاد دانشکده حقوق علوم سیاسی و دانشکده ادبیات و علوم انسانی) انجام می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …