کرمان و آذربایجان غربی با زلزله‌های بزرگتر از ۴ لرزیدند

بزرگترین زمین‌لرزه‌های هفته گذشته است در استان‌های کرمان و آذربایجان غربی رخ داد، ضمن آنکه در گیلانغرب استان کرمانشاه نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ به ثبت رسید.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته در قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۴.۶ و فاریاب استان کرمان زلزله ۴.۲ به ثبت رسید ضمن آنکه در آبدان استان بوشهر زلزله ۳.۱، سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۳.۳ و گندمان استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۳.۳ رخ داد.

جزئیات زمین‌لرزه های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۳ فروردین

درپلدختر استان لرستان زلزله ۲.۶، کیانشهر استان گیلان زلزله ۲.۸، قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵، رخ داد.

یکشنبه ۲۴ فروردین

در خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۹، اشنویه استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵، دورود استان لرستان زلزله ۲.۷ و بابامنیر استان فارس زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

قطور استان آذربایجان غربی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۶ در عمق ۶ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲ کیلومتری قطور، ۳۹ کیلومتری تازه شهر و ۴۰ کیلومتری زرآباد این استان گزارش شد.

گیلانغرب استان کرمانشاه  زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۹ کیلومتری گیلانغرب و ۳۲ کیلومتری سومار استان کرمانشاه بوده است.

دوشنبه ۲۵ فروردین

آبدان استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۶ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در ۱۳ کیلومتری آبدان، ۲۰ کیلومتری بندر دیر و ۲۵ کیلومتری بنک این استان بوده است.

در تسوج استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵، فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۹، جزیره هرمز استان هرمزگان زلزله ۲.۸ و بروجرد استان لرستان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

در سنگان استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۴۷ کیلومتری سنگان، ۴۸ کیلومتری حاجی آباد و ۵۲ کیلومتری نشتیفان این استان بوده است. زلزله ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری از دیگر زلزله‌های این منطقه است.

هجدک استان کرمان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۴۰ کیلومتری هجدک، ۴۲ کیلومتری شهداد و ۴۹ کیلومتری چترود این استان بوده است.

سه‌شنبه ۲۶ فروردین

در مورموری استان ایلام زلزله ۲.۹، نهبندان استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۹ و کشیت استان کرمان زلزله ۲.۷ رخ داد.

چهارشنبه ۲۷ فروردین

در قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵ و نجف شهر استان کرمان زلزله ۲.۵ رخ داد.

نهبندان استان خراسان جنوبی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ درعمق ۱۱ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۸۸ کیلومتری نهبندان و ۱۱۱ کیلومتری شوسف استان خراسان جنوبی و ۹۹ کیلومتری سفیدآبه استان سیستان و بلوچستان بوده است.

فاریاب استان کرمان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۳۶ کیلومتری فاریاب و ۶۰ کیلومتری ارزوئیه استان کرمان و ۵۰ کیلومتری سرگز استان هرمزگان بوده است.

همچنین دوزین استان گلستان زلزله ۳.۲ را تجربه کرد. عمق این زمین لرزه در ۱۰ کیلومتری و کانون آن در ۲۲ کیلومتری دوزین، ۴۰ کیلومتری گالیکش و ۴۳ کیلومتری مینودشت این استان بوده است.

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین

نهبدان استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۹۱ کیلومتری نهبندان و ۱۱۴ کیلومتری شوسف استان خراسان جنوبی و ۱۰۶ کیلومتری سفیدآبه استان سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

جمعه ۲۹ فروردین

در تسوج استان آذربایجان غربی زلزبه ۲.۶، ازگله استان کرمانشاه زله ۲.۵، خشت استان فارس زلزله ۲.۹، زر آباد استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷ و بندر دیلم استان بوشهر زلزله ۲.۹ رخ داد.

گندمان استان چهارمحال و بختیاری با زمین لرزه ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید که کانون آن در ۱۶ کیلومتری گندمان و ۲۳ کیلومتری آلونیه استان چهارمحال وبختیاری و ۲۶ کیلومتری ونک استان اصفهان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …