کشف کتیبه‌ و بقایای معبد باستانی در ترکیه

باستان‌شناسان در ترکیه موفق به کشف بخش‌هایی از کتیبه‌هایی شده‌اند که گمان می‌رود قدیمی‌ترین کتیبه‌های کشف‌شده در منطقه دریای سیاه باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌صباح، بخش‌هایی از کتیبه‌های باستانی که گمان می‌رود قدیمی‌ترین کتیبه کشف‌شده در منطقه دریای سیاه باشد به همراه بقایای بناهایی به سبک «دوریک» در شهر باستانی «تایِن» واقع در شمال ترکیه کشف شده است.

این شهر باستانی در استان «زونگولداغ» ترکیه قرار دارد و اکتشاف‌های اخیر توسط ۳۰ باستان‌شناس صورت گرفته است.

«ییلدیریم» سرپرست این گروه باستان‌شناسی بیان کرد: «ما تکه‌هایی از کتیبه‌هایی با الفبای «رونی» کشف کرده‌ایم. این آثار از اهمیت بالایی برخوردار هستند چراکه قدیمی‌ترین نوشته‌های کشف‌شده در منطقه دریای سیاه ترکیه محسوب می‌شوند.»

کارشناسان معتقدند کشف این آثار در نزدیکی یکی از معابد رومی واقع در این شهر باستانی نشان‌دهنده حضور «فریگیه‌»ها پیش از یونانیان باستان در این منطقه است.

باستان‌شناسان علاوه بر کشف بخش‌های از کتیبه‌های باستانی به بقایای یک معبد «دوریک» متعلق به قرن هفتم پیش از میلاد نیز دست ‌یافته‌اند.

به گفته «ییلدیریم»، این معبد یکی از قدیمی‌ترین معابد کشف‌شده در منطقه دریای سیاه محسوب می‌شود و اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار باستان‌شناسان قرار خواهد داد.

کاوش‌های باستان‌شناسی در شهر باستانی «تایِن» که پس از هجوم رومی‌ها به منطقه‌ای برای ماهیگیری و تجارت تبدیل شده بود از سال ۲۰۰۶ آغاز شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …