کشف گنج در قبرستان ابن بابویه

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۱۴۱ سکه عتیقه متعلق به دوران آل بویه در شهر ری خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی ولیپور گودرزی دراین باره گفت: چندی پیش پرونده‌ای به همراه یک متهم با موضوع کشف عتیقه از کلانتری شهر ری به پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ارجاع شد و در جریان آن تیمی از کارآگاهان رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. 

وی با بیان اینکه در نخستین گام متهم تحت بازجویی قرار گرفت، افزود: این فرد در جریان بازجویی‌های انجام شده ادعا کرد که از حدود دو ماه پیش به همراه فردی در حال کندن قبر در قبرستان ابن بابویه بوده که کوزه ای حاوی سکه های قدیمی را در آنجا پیدا کرده است. آنها هم پس از تقسیم سکه ها از یکدیگر جدا شده و دیگر ملاقاتی با هم نداشتند.

ولیپور با بیان اینکه تحقیقات ماموران برای شناسایی نفر دوم نیز در دستورکار قرار گرفت، گفت: ماموران متهم دوم را نیز در باقر شهر شناسایی کرده و با هماهنگی قضایی این فرد را نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. 

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم دوم ادعا کرد که سکه های خودش را پس از تقسیم در همان گورستان ابن بابویه دفن کرده است، گفت: با کسب این اطلاعات گروهی از ماموران پلیس امنیت اقتصادی به همراه بازپرس پرونده و رییس میراث فرهنگی شهرستان ری به قبرستان ابن بابویه رفته و در جستجوی محل دفن سکه ها دست کم ۱۴۱سکه سالم به وزن ۶۷۲گرم و تعدادی سکه خرد شده به وزن ۵۳۶ گرم  را که متعلق به دوره آل بویه بود، کشف و ضبط کردند. 

وی با بیان اینکه سکه های کشف شده در همان محل به نماینده میراث فرهنگی تحویل داده شد، گفت:  دو متهم دستگیر شده نیز برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند. 

انتهای پیم

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …