کمبود ضدعفونی‌کننده در اقامتگاه‌های عمومی

رییس جامعه هتلداران ایران در نامه‌ای به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از کمبود مواد ضدعفونی‌کننده در مراکز اقامتی خبر داد و درخواست اختصاص سهمیه ویژه کرد.

به گزارش ایسنا، جمشید حمزه‌زاده ـ‌ رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران ـ در نامه‌ای به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نوشت: با توجه به شرایط پیش‌آمده و شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت بیش از پیش بهداشت و ضدعفونی واحدهای اقامتی برای پیشگیری از گسترش این ویروس، متاسفانه در سراسر کشور واحدهای اقامتی در ابتیاع مواد گندزدا و ضدعفونی و نیز ماسک کارکنان و مهمانان با مشکل مواجه شده‌اند، استدعا دارد از طریق وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت مقادیر مورد نیاز واحدهای اقامتی از طریق استان‌ها در اختیار واحدهای اقامتی قرار گیرد.

حمزه‌زاده به ایسنا گفت: هتل‌ها در شرایط عادی تجهیزات و اتاق‌ها را ضدعفونی می‌کنند اما در شرایط خاص شیوع ویروس کرونا، گندزادیی و ضدعفونی مراکز اقامتی تشدید شده است، اما با توجه به کمبود این مواد در بسیاری از استان‌ها بویژه قم، گیلان، مازندران و آذربایجان شرقی، اقامتگاه‌ها با مشکلاتی مواجه شده‌اند و این مواد را معمولا از بازار آزاد و با قیمت گران تهیه می‌کنند.

وی ادامه داد: اطلاع دارم در استان هرمزگان به مراکز اقامتی سهمیه موادضوعفونی‌کننده اختصاص داده شده، اما اقامتگاه‌های سایر استان‌ها محروم از این امکانات هستند، یقینا ادامه این وضعیت از نظر بهداشتی برای مراکز اقامتی مشکلاتی را پیش خواهد آورد، بنابراین در نامه‌ای از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست شد با پیگیری از طریق وزارتخانه‌های بهداشت و صمت، هتل‌ها و مراکز اقامتی همانند سایر بخش‌ها از سهمیه مواد ضدعفونی‌کننده و گندزدا برخوردار شوند که البته تا کنون پاسخی به این درخواست داده نشده است.

علی‌اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ اواخر هفته گذشته، دستورالعمل پیشگیری و کنترل ویروس کرونا را به تاسیسات گردشگری و هتل‌های سراسر کشور ابلاغ کرد. این دستورالعمل که به موارد ایمنی در خصوص پیشگری از شیوع ویروس کرونا و رعایت بهداشت فردی و محیطی اشاره دارد، لازم‌الاجرا اعلام شده است.

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …