گلایه واحدهای صنعتی از فرایند طولانی تخصیص ارز

ایسنا/گیلان رییس سازمان بازرسی کشور گفت: فرایند طولانی تخصیص ارز و تامین سرمایه در گردش از گلایه های واحدهای صنعتی است.

حجت الاسلام حسن درویشیان امروز در حاشیه بازدید از کارخانه ایران پوپلین، پارس خزر در صنعتی شهر رشت و جایگاه دفن زباله سراوان گفت: یکی از مهمترین اهداف ما در سفرهای استانی بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی به خصوص واحدهای مشکل دار است تا برای رفع مشکلاتشان پیگیری های لازم صورت گیرد.

وی افزود: ایران پوپلین یکی از واحدهایی است که امروز بازدید کردیم از کارخانه های تولید پارچه بود که علیرغم برخورداری از تجهیزات متاسفانه بخش قابل توجهی از تولیدشان تعطیل است.

رییس سازمان بازرسی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به یک چهارم این واحد فعال است، این در حالیست از ظرفیت خوبی دارد و سرمایه‌گذاری بالایی نیز در آن صورت گرفته است و باید از این ظرفیت ها بیشتر بهره برد.

وی تصریح کرد:  یکی از مشکلات ایران پوپلین کمبود سرمایه در گردش است و پیگیری می‌کنیم تا در اسرع وقت مشکلات آن رفع شود.

درویشیان ادامه داد: به گونه ای که مطرح شد در صورت رفع مشکلات ایران پوپلین این واحد، می تواند ۷۵ تا ۸۰ درصد تولید خود را افزایش دهد.

وی افزود: با حل مشکلات کارخانه ایران پوپلین ضمن اینکه این واحد می‌تواند بخشی از نیاز پارچه کشور را تامین کنند، تاثیر خوبی هم در اشتغال بیشتر جوانان این استان می تواند داشته باشد و ما برای تحقق این امور دنبال می‌کنیم تا رفع مشکلات آن انجام شود.

رییس سازمان بازرسی کشور در ادامه سفر خود به گیلان در حاشیه بازدید از شرکت پارس خزر گفت: خوشبختانه این واحد مشکلی در تولید ندارد و واحد بسیار فعالی است، برخلاف واحد قبلی که زیان‌ده بود این شرکت سوده است، اما مشکلاتی در فرایند تخصیص ارز دارد.

وی اضافه کرد: مدیران این واحد از فرآیند طولانی تخصیص ارز آن گلایه دارند و انتظار دارند این امر تسهیل شود تا برای تامین مواد اولیه موردنیاز خود از خارج کشور مشکلی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: تسهیل فرایند تخصیص ارز  هم منجر به افزایش تولیدات کارخانه می شود  و هم قیمت تمام شده کالای شان را کاهش می دهد و به این ترتیب خواهند توانست کالاهای بیشتری از تولیداتشان را به فروش برساند.

رییس سازمان بازرسی کشور در ادامه بازدید های امروز در جایگاه دفن زباله سراوان گفت: یکی از معضلات جدی در استان گیلان مساله پسماند است.

وی گفت: پسماندها علاوه بر اینکه موجب آلودگی محیط زیست می شوند، سفره های زیرزمینی و آبهای سطحی را با تهدید آلودگی مواجه می کنند.

درویشیان با اشاره به اینکه شیرابه های این جایگاه دفن زباله از رودخانه ها به دریای خزر می رود،  تصریح کرد: در نهایت پسماند و شیرابه های جایگاه های دفن زباله آسیب های جدی محیط زیستی به دنبال دارد و باید گامهای موثر و اجرایی در جهت رفع آنها برداشته شود.

انتهای پیام.

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …