۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن اردبیل – میانه پرداخت می‌شود

ایسنا/اردبیل معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای تکمیل پروژه راه آهن اردبیل – میانه اختصاص می‌یابد تا بدهی و مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

محمدباقر نوبخت در سفر به اردبیل و در بازدید از چند پروژه زیربنایی در این استان اظهار کرد: در سفر قبلی قرار بود ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل پرداخت شود که در مجموع در ماه‌های گذشته بیش از ۶۶۰ میلیارد تومان منابع برای پروژه ریلی اردبیل پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بدون هیچ محدودیتی پرداخت منابع مورد نیاز برای راه آهن اردبیل در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ما فرصتی پیدا کردیم تا امروز از پروژه ریلی استان اردبیل بازدید کنیم که روند مناسبی را در اجرای بخش‌های مختلف این پروژه شاهد هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم در ماه‌های آینده راه آهن اردبیل – میانه به رغم سختی کار به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه در حد وسع و توان از اجرای این پروژه و مراحل پرداخت منابع ملی پشتیبانی‌های لازم را انجام داده و امیدواریم با پیگیری جدی مسئولان استان و تلاشی که پیمانکاران در قطعات مختلف در حال انجام هستند، راه آهن اردبیل – میانه به بهره‌برداری برسد.

راه آهن اردبیل باید به پارس‌آباد متصل شود

نوبخت ادامه داد: در کنار تکمیل راه آهن اردبیل – میانه تلاش می‌کنیم تا این مسیر را تا منطقه مرزی پارس‌آباد ادامه دهیم تا از این طریق به جمهوری آذربایجان متصل شود.

وی افزود: در قانون بودجه با اصلاح فرآیند اجرای این پروژه درصدد اتصال اردبیل – میانه به سمت پارس‌آباد هستیم تا ظرفیت این خط ریلی در مبادلات مرزی تقویت شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای این پروژه خبر داد و بیان کرد: در چند ماه آینده راه آهن اردبیل – میانه به بهره‌برداری خواهد رسید و امیدواریم ادامه این پروژه نیز تا منطقه مرزی ادامه یابد.

نوبخت گفت: در سفر امروز همچنین از پروژه مهم و اساسی پایاب سد خدافرین و انتقال آب به اراضی منطقه بازدید کردیم که قرار شد برای تکمیل بخشی از این پروژه منابع مورد نیاز تامین شود.

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه پایاب سد خدافرین هزینه شده و برای تکمیل آن ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در هفته‌های آینده این منابع پردخت می‌شود تا زمینه برای راه‌اندازی این پروژه عظیم آبی – خاکی فراهم آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …